Lättläst

Karlstad Studentkår är studenternas egen organisation. Studentkåren arbetar för att din utbildning ska hålla så hög kvalitet som möjligt.

Trygghet

Det är viktigt att alla studenter har en så trygg studietid som möjligt. Om du råkar ut för problem under din studietid hjälper studentombudet dig. Studentombudet jobbar med att hjälpa studenter som råkar ut för problem.

Mer om studentombudet 

Kvalitet

En av studentkårens viktigaste uppgifter är att se till att din utbildning håller hög kvalitet. Bland annat sitter studentkåren med i universitetets beslutande organ och ser till att inga beslut fattas som påverkar studenterna negativt. Om du har problem med din utbildning kan studentkåren hjälpa dig.

Medlemskap

Studentkåren är en organisation där du som studerar aktivt måste bli medlem. Som medlem stödjer du studentkårens arbete för en bättre utbildning. Som medlem får du också ett antal rabatter och medlemsförmåner.

Klicka här för att bli medlem

Mer om medlemskapet

Frågor?

Om du har frågor till studentkåren kan du komma kontakta oss via telefon eller e-post. Du kan också besöka oss på universitetet i 1A 314 (bredvid Transformum). 

Telefon: 054 - 700 14 85
E-post: studentkaren@karlstadstudentkar.se